Volánbusz-reakció a sztrájk belengetésére: A citromlé rendelésében voltak fennakadások

2024. július 22. – 16:48

Másolás

Vágólapra másolva

A Volánbusz sajtóosztálya szerint sürgősségi eljárás keretében kezelik a pihenő- és telephelyek klímaberendezéseinek javítását, a bevont partnerek teljesítését pedig felügyelik és sürgetik.

A cég ezzel a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) állításaira reagált, a szervezet elnöke ugyanis részleges munkabeszüntetést helyezett kilátásba a munkakörülmények miatt.

A SZAKSZ több vidéki helyről is azt az információt kapta, hogy a Volán nem tudja biztosítani a védőitalt a dolgozóinak, és a klímaberendezésekkel is problémák vannak. Például Debrecenben és Tatabányán a pihenő helyiségben a klímaberendezések elromlottak, és van olyan telephely, ahol két hónap alatt sem sikerült megjavítani a berendezést.

A Volánbusz a Telexnek küldött válaszában azt írta, hogy minden telephelyünkön biztosítják a megfelelő védőitalt munkavállalóink számára.

„Az elmúlt időszakban a citromlé megrendelésében sajnos valóban voltak fennakadások, éppen ezért a társaság saját hatáskörbe vette a beszerzést, melynek eredményeként a citromlevek kiszállítása a keleti és nyugati régiókban teljeskörűen, a központi régióban pedig a hétvégén, ill. a napokban megtörtént, ill. megtörténik” – írta kérdésünkre a Volánbusz.

Hozzátették, hogy a Volánbusz autóbuszainak 84 százaléka klímás, és az új buszbeszerzéseknél alapkövetelmény a klíma, így a járműállomány fiatalodásával folyamatosan tovább javul ez az arány. A Volánbusz válaszában arra is kitért, hogy MÁV-START járatain nem volt számottevő utascsökkenés a hőség miatt, a Volánbusz balatoni, valamint Hatvan-Gyöngyös-Eger és a főváros közötti járatain pedig 10-30 százalékos utasszám-emelkedést tapasztaltak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!